Üzemzavar az Ügyfélkapun
Tisztelt Ügyfeleink!
Ahogy azt a nav.gov.hu oldalán is írják, 2017.02.20. 09:13 óta az Ügyfélkapu működésében üzemzavar keletkezett, ezért problémák léphetnek fel az adatszolgáltatás során.
Kérjük, amennyiben a napi, illetve havi adatszolgáltatási kötelezettségének nem tud eleget tenni, mert az ÁNYK a küldés során hibát jelez, azt ne felénk, hanem a területileg illetékes NAV hivatala felé jelezze!
Kollégáink nem tudnak segíteni az ilyen jellegű hibákkal kapcsolatban!
Megértésüket köszönjük!
ÁNYK nyomtatványok változásai 2017.01.03-tólA NAV megkezdte a VPID számok kivezetését, mely kihatással van a NAV_F02, valamint a NAV_F03 jelű nyomtatványokra is. Az első frissítést 2017. január 1-jén tették közzé 1.7 verziószámmal a NAV_F02 és 1.2 verziószámmal a NAV_F03 jelű, melyet a NAV_F02 esetében 2017. január 3-án követett az újabb (1.8-as) frissítés. A frissítéssel változtak a napi és havi jelentésben kötelezően kitöltendő mezők, melyek közül legfontosabb a VPID szám. A jelenlegi NAV_F02, 1.8-as verziószámmal ellátott nyomtatvány hibát jelez, amennyiben kitöltésre kerül a VPID mező, határon átnyúló tevékenység nélkül. A határon átnyúló tevékenység pontos meghatározását a 443/2013.(XI.27.) Kormányrendelet írja le. Az ÁNYK NAV_F02 és NAV_F03 nyomtatványok változásai miatt a Vaslap 2 programhoz javítócsomagot teszünk közzé 2017. január 4-én a délelőtti órákban. A javítócsomag közzétételéig a jelentés elküldése előtt a VPID számot a nyomtatvány fő lapján törölni kell! Módosítás: 2017.01.04. 10:45 A javítócsomaggal ellátott telepítő elérhető a Letöltések menüpontban. Hiba a NAV_F02 nyomtatványok küldése soránElvileg helyre állt a nyomtatványok fogadását végző rendszer. A NAV weboldaláról is lekerült az üzemszünetre figyelmeztető információs csík. (Szerk.: 2016.12.16. 15:53) 2016.12.16-án több partnerünk "Napi jelentés küldési hiba" megkeresésére az alábbi tájékoztatást tudjuk adni, melyet a NAV központi weboldaláról idézünk:
Forrás: nav.gov.hu Fémkereskedelmi Napi Jelentések Elutasítása2016. január 1-el a Vám- és Pénzügyőri Igazgatóságokat összevonták az Adóigazgatóságokkal. Ez egységes folyószámla vezetési és jogosultság kezelési rendszer változásaival jár. A jogosultság kezelések változása miatt nem kell új regisztrációt kérni a Adó és Vámigazgatóságoknál hanem átforgatja az informatikai központ a jogosultságokat. A 2016.01.05-i tesztüzem után problémák merültek fel a jogosultságok átforgatása során ezért előfordulhat hogy a napi jelentésre elutasító üzenetet kapott vissza a gazdálkodó. A hibák kijavításán dolgozik a NAV informatika. A hibaüzenetek oka lehet még az ANYK frissítésének hiánya, ezért az ANYK keretrendszert és a NAV F02-es nyomtatványt mindenki frissítse. Hibaüzenetekkel kapcsolatban az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. emailban is kérhetnek felvilágosítást a NAV Informatikától. Budapest és Pest megye fémkereskedelmi ellenőrzése különvált. A Budapesti székhelyű gazdálkodók fémkereskedelmi ügyeit továbbra is a 1064 Budapest Rózsa utca 89-ben intézhetik (Tel.: 06 1 / 472-6600), a Pest megyei gazdálkodók fémkereskedelmi ügyeit a 1115 Budapest, Bartók Béla út 156. (Tel.: 06 1 / 550-1400) szám alatt intézhetik. Fülöp Attila SIOEXCISE KFT ügyvezető 06 70 / 676-56-50 Változások 2016. január 1-jétől2016. január 1-jétől több változás is életbe lép, melyek közül kettőt szeretnénk kiemelni.
|
- Megkaptuk a NAV Központi Hivatal Rendészeti Főosztály állásfoglalását
- A Windows 10 operációs rendszer nem engedi települni az ÁNYK-t
- Eltérő dátumkezelés a telepített Windows 10 operációs rendszerek alatt
- Problémák az ÁNYK-t futtató Java 1.8.0_60-as Java verzióval
- 2015 októberétől csak az új Java környezeten fut az ÁNYK
- Újabb üzemszünet a nyomtatványok fogadásában
- Kötelező ÁNYK frissítés
- EKÁER kiegészítés a Vaslap programban