Gyakran Ismételt Kérdések


1. "Rendszerkövetelmények"
A szoftver használatához milyen rendszerkövetelményekre, ill. milyen sebességű internet kapcsolatra van szükségem?

A legegyszerűbben úgy határozhatnánk meg a rendszerigényt, hogy egy 5 évvel ezelőtt jónak mondott PC megfelelő a célra. Úgy tapasztaljuk, hogy a memória min. 512 MB kell, hogy legyen a zökkenőmentes működéshez (Windows XP esetén).

Az Internet kapcsolatot csak a "szinkron" alkalmával használja a program, amikor Ön szeretné. Egy átlagos, 4 Mb/sec. ADSL kapcsolaton a folyamat 1 perc alatt lezajlik.

2. „Programhoz jutás”
A program használatához szükséges adminisztráció után (licenc szerződés, nyilatkozat) hogyan tudom elkezdeni használni a szoftvert?


A programot a weboldalról tudja letölteni. Telepíteni csak egyszer kell, és a későbbi fejlesztések is el fognak jutni Önhöz. Amikor a programot használja, akkor az fel fogja kínálni a frissítés lehetőségét.

3. „Demo verzió használata élesben”

Amíg nincs meg az éles szoftverünk, addig gyakorlás céljából lehet- e a demo verzióban lévő adatokat saját adatokra átírni és az így kinyomtatott "Vételi jegyet" (valós adatokkal) lehet- e adni az értékesítőknek, akik a hulladékot hozzák a telephelyre?

A demo adatbázis korlátozott számú cikket és partnert tud csak kezelni, ezen kívül a "Saját Cég" neve sem írható át. Kifejezetten a VPOP engedélyezéshez és a használat begyakorlására szántuk.

4. „Nyomtatás”
A mátrix nyomtató használatát is támogatja a program?

Működik a mátrix nyomtató is, de két probléma van vele. Az egyik, hogy egy kissé lassú, a másik, hogy az indigós lapoknál nem lehet példányonként változtatni a példány sorszámát. Ezt csak előre sorszámozott, biankó papírral lehetne megoldani, de akkor a programban inaktiválni kellene a példányszámoló funkciót. (a példányszámok nincsenek "beégetve", a "Beállítások / Nyomtatás" modulban állíthatja őket)

5. „Windows 7, Vista probléma”
Bármely operációs rendszerben használható a program?
Windows 7 (vagy Vista) esetében – a vásárlás utáni alapbeállítások mellett – nincs joga a programnak a műveletre, a fájlok létrehozására. A tiltások kikapcsolását egy videón mutatjuk be Önöknek… kattintson ide…

6. „Belépés”
Hogyan járjunk el abban az esetben, ha nem tudunk belépni a teszt adatbázisba, mert az szinte rögtön újra indítja saját magát?


A program valószínűleg nem „újraindul”, hanem, amikor egy másik – már helyben is meglévő – adatbázisra szeretne átváltani, akkor kérem írja be az adatbázishoz tartozó felhasználói nevet és jelszót is, ne csak az adatbázist jelölje ki. Ezután már nem a „Váltás” gomb lesz aktív (amivel valóban Ön tudja újraindítani a programot), hanem a „Belépés”. Ez azért működik így, mert a teszt adatbázishoz nincs joga az Ön felhasználói nevének, és a „saját”adatbázisához sincs joga a „demo” felhasználónak.

7. „Újra nyomtatás”
A mentett vételi jegyekről lehet másolatot nyomtatni?

A vételei jegyekről – vagy bármilyen bizonylatról – az „Anyagmozgás naplóban” lehet újat nyomtani. Ha kikeresi, kijelöli a kérdéses bizonylatot, akkor a táblázat jobb felső sarkában mindent újra nyomtathat.

8. „Felhasználói fiók”
A könyvelő hogyan tud belépni a rendszerbe; ill. milyen hozzáférések, korlátozások adhatók meg egy felhasználó számára?


A könyvelő, vagy egy társ-felhasználó a következőképpen tud belépni az ön rendszerébe, anélkül, hogy kiadná neki a saját jelszavát:
A „könyvelő” itt a weboldalon regisztráljon egy felhasználói fiókot, amelynek felhasználói nevét közölje Önnel. (Ön is létrehozhat, regisztrálhat számára egy felhasználói nevet.) Ezután Önnek, mint tulajdonosnak (tulajdonos; akivel szerződtünk) joga van a weboldalon a „Regisztráció” alatt lévő „Felhasználói adatok” menüpontban felhasználókat a céghez rendelni. Az új felhasználó jogait (ha legalább egyszer már belépett a programba) a saját gépén futó Vaslap programban tudja szabályozni a „Felhasználók” modulban. (A módosítások az „Adatbázis szinkronokkal” jutnak el a távoli számítógépekre.)

9. „Nyitó készlet”
Használhatom-e a programot nyitó készlet nélkül is, és majd ráérek felvinni az engedély kézhezvétele után?


A nyitó készletet csak egyszer kell felvinni, a program használatát megelőzően érdemes.(Megjegyezendő, hogy: amennyiben hibásan lett a nyitókészlet megadva, az bármikor módosítható, negatív vagy pozitív számokkal, de csak az első hónapban. Mivel a havi jelentésben fel kell tüntetni a nyitó készletet minden hónapban.)
Igen, használhatja nyitó készlet nélkül is, és ráér akkor felvinni, amikor megvan az engedélye. Igaz a készlet listája addig nem az igazi, amíg nem tudja beállítani cikkenként miből mennyi van.

10. „Jogosulatlan azonosító a jelentésben”
Miért van az, hogy a VPOP elutasítja a napi jelentéseket jogosulatlan azonosító címen?

A napi jelentéseken, az első lapon (alul szereplő) "Bejentő azonosító" annak a személynek az adóazonosító jele kell, hogy legyen, aki az engedélyben is meg lett határozva. (Az EÜC határozatban szerepel, általában a tulajdonos azonosítója.)
A Vaslap programban a "Saját vállalkozás adatai"-nál az "ÁNYK bejel. azonosító" nevű mezőben írható át ez a kód.

11. "Hibás VPID az ÁNYK-ban"
Miért jelennek meg a napi jelentés betöltése után hibásan az adatok (VPID szám, adóazonosító)?


A "VPOP adatszolgáltatás" indításakor ugyanaz az adattartalom kerül át az ÁNYK-ba, mint ami a Vaslap programban van. Ezért arra gondolok, hogy egy felesleges karakter lehet a kódban, pl. egy szünet a számok után, vagy egy betű a számok előtt. (Egyikük például a Shift gomb helyett a Ctrl gombot nyomta meg véletlenül, és ez a Windows-ban láthatatlan, de fizikailag ott lévő karaktert eredményezett.)

12. „Szállítási különbözet”
Hogyan kell a programban azt a korrekciót elvégezni, ha cégünktől x mennyiségű anyagot mérünk, de az átvevő kevesebbet vesz át?


A két különböző mérésből minden cégnél probléma adódik. Önöknek az a legfontosabb - a Pénzügyőrség szempontjából -, hogy a saját készletük mindig pontos legyen.
Ha pl. 20 kg alumíniumot vettek át valakiktől, akkor 20 kg-ot is kell kiadniuk ahhoz, hogy a készletük rendben legyen. Nem számít, mit mond a vevőjük. Úgy gondoljuk, hogy ez nem a klasszikus értelemben vett "Szállítási különbözet", hanem egy - készlettől független - pénzügyi művelet. (Sokszor még a cikk is más, mint amit Önök állítanak, és ez miatt a környezetvédelmi jelenésben lehetnek később gondok.)
A jármű indításának pillanatában nem tudhatják, hogy mennyi lesz az átvett mennyiség, ezért ezt egy soron, normál kiadásként tudják csak szerepeltetni. Ezen később sem kell módosítaniuk.
Ezzel szemben, ha csak utólag írják be a kiadást a programba, az autó visszaérkezésekor, akkor már külön, két bizonylaton (kiadáson) szerepeltethetik a valós eladást és a szállítási különbözetet. Tehát lesz egy "normál eladás"-ról szóló bizonylatuk (szállítólevelük vagy anyagkísérőjük) a vevőnél mért mennyiséggel, és lesz egy "szállítási különbözet"-ről szóló bizonylatuk az Önök mérése és a vevő mérése közti különbözetről.

Ha már bevitték a programba a kiadást, és csak később - néha napok múlva - derül ki, hogy a vevő mást mért, akkor már ne tegyenek semmit a nyilvántartásban.
Célszerűnek tartjuk a Pénzügyőrségnél kapható, anyagkísérő tömb használatát, hiszen az arra ráírt - vevő által mért - mennyiséget később, az autó visszaérkezése után is be tudja rögzíteni a programba.
Jól jön a tömb akkor is, ha az teherautó a teleptől távol rakodik fel, és nincs a sofőrnél számítógép, hogy anyagkísérőt nyomtasson.
Ez az anomália az egyik oka annak, hogy a Vaslap program számlázó részét függetlenítenünk kell a készlet kezeléstől. A vevőjüknek a számlán lévő összeg a fontos, Önöknek pedig - ez mellett - a készletükkel is el kell tudni számolniuk.

Oldalainkon sütiket használunk. A böngészés folytatásával ezt elfogadottnak tekintjük!